منو

اکتیویژن با عجله زیاد در حال آماده کردن شرایط انتشار Call of Duty بعدی

🔹 اهمیت بسیار زیاد بازی‌های Call of Duty برای شرکت Activision

🔹 اکتیویژن به‌صورت رسمی اعلام کرد که بیشتر از ۳۰۰۰ کارمند این شرکت روی سری بازی کالاف دیوتی کار می‌کنند.

اکتیویژن با عجله زیاد در حال آماده کردن شرایط انتشار Call of Duty بعدی

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه توسعه بازی Call of Duty 2021 به شکل ضعیفی پیش می‌رود و تنها دو سال از پیشرفت آن می‌گذرد، مشخص است که اکتیویژن برای انتشار بازی جدید کالاف دیوتی عجله می‌کند.

کالاف دیوتی یکی از بزرگترین آی‌پی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی است. در ۱۸ سال گذشته به صورت سالانه یک بازی جدید از این مجموعه منتشر شده و در حال حاضر یک بازی موفق برای موبایل و یک بازی بتل رویال رایگان نیز از این مجموعه در دسترس طرفداران آن قرار دارد. اوج شکوفایی این مجموعه در اواخر سال ۲۰۰۰ و اوایل سال ۲۰۱۰ رخ داد اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد تاکتیک‌های اکتیویژن ممکن است پایدار نباشند و این موضوع خطر شکست بزرگ این مجموعه را به دنبال داشته باشد.

بازی Modern Warfare 2 عنوان بزرگی از این مجموعه محسوب می‌شود و باعث رضایت میلیون‌ها طرفدار شد اما اگر در نظر داشته باشیم که اکتیویژن در سال ۲۰۲۰ فقط از طریق کالاف دیوتی به درآمد ۳ میلیارد دلاری، این مقدار بسیار ناچیز است. با این حال می‌توان حدس زد که هر ساله با بزرگتری شدن و افزایش جزئیات بازی‌ها، هزینه‌های اکتیویژن نیز بیشتر شده است.

پانزده سال پیش، اکتیویژن در وضعیت بهتری برای به تاخیر انداخت انتشار بازی جدید کالاف دیوتی قرار داشت زیرا در آن زمان می‌توانست روی بازی جدید Spider-Man، سری ۰۰۷ یا بازی‌های دیگری کار کند اما اکنون با گذشت‌ چندین سال، تولید بازی‌های سری کالاف دیوتی بسیار روند نامرتب و بدی به خود گرفته است.

شکاف‌های به وجود آمده برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و بازی Black Ops 4 خود را نشان دادند. این عنوان یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این مجموعه بود زیرا بدون هیچ کمپین داستانی منتشر شد و در عوض دارای بخش بتل رویال چند نفره بود. از طرفی دیگر Black Ops 3 نیز روند تولید بسیار ناهمواری را دنبال کرده است. وب سایت Kotaku در گزارش دیگری برخی مسائل مربوط به تولیدات پر دردسر این دو بازی را روشن کرد و همچنین به گفته این گزارش Sledgehammer بدون هیچ سر و صدایی از بازی Black Ops War Cold War، کنار گذاشته شد.

Treyarch در حالی توسعه بازی Black Ops 4 را در دست گرفت که پیش از آن با مشکلاتی روبرو شده بود و برای انتشار آن فقط یک سال و نیم زمان داشتند. همچنین پس از آن همه‌گیری ویروس کرونا رخ داد که با این وجود عدم رضایت بسیاری از طرفداران قدیمی این مجموعه موردانتظار است.

اکنون بازی Call of Duty 2021 توسط استودیو Sledgehammer Games در حال توسعه است و افرادی مانند تام هندرسون عنوان کرده‌اند که تولید آن با مشکلاتی همراه خواهد بود که جای تعجب چندانی نخواهد داشت. گزارش شده است که اکتیویژن در حال حاضر به نوعی قصد دارد روند توسعه بازی را بهبود دهد و احتمالا امیدوار است عنوان ۲۰۲۲ شرایط این فرانچایز را تغییر دهد. به نظر می‌رسد چرخه توسعه سه ساله اکتیویژن برای هر بازی تولیدات این استودیو را پایدار کرده است و احتمالا سرانجام این مشکل در حال حل شدن است.

اکتیویژن با عجله زیاد در حال آماده کردن شرایط انتشار Call of Duty بعدی

همانطور که انتظار می‌رود Call of Duty 2021 درگیر مشکل و رقابت سنگینی با بازی‌های Battlefield 2042 و Halo Infinite خواهد بود و این موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن محبوبیت کالاف دیوتی شود. اگر شایعات مربوط به عنوان جدید این بازی صحت داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که اکتیویژن در برابر تمام رقبای خود شانس زیادی داشته باشد. فرا رسیدن چنین روزی، از زمانی که کالاف دیوتی نتوانست پیشرفت خود را حفظ کند کاملا مشخص بود اما این مشکلات برای اکتیویژن ممکن است بسیار زودتر فرا برسد.

برای خرید عنوان های بازی کال اف دیوتی >اینجا< کلیک کنید