منو

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

نقد و بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

نسخه جدید کنسول پلی استیشن ۵ به‌تازگی در بازار جهانی عرضه شده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی PS5 اسلیم بپردازیم. در ادامه با گجت کالا همراه باشید.

پلی استیشن ۵ جدید اینجا است. سبک‌تر، کوچک‌تر و البته کنسول موردنظر در بازار ایران نسبت به PS5 فت، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. بدون شک سوالات زیادی پیرامون کنسول جدید سونی در ذهن ما و شما عزیزان شکل گرفته است. در این مطلب به‌دنبال پاسخ به آن‌ها هستیم. کنسول‌های پلی استیشن ۵ اسلیم نسخه دیجیتال و استاندارد را فروشگاه گجت کالا  تهیه فرمایید. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت کنسول‌های مدنظر خود به وبسایت این فروشگاه سر بزنید.

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

مشخصات ظاهری مدل جدید پلی استیشن

تغییرات ظاهری این نسخه، بسیار چشم‌گیر است. پنل‌های این کنسول توسط یک خط مشکی رنگ، از یکدیگر جدا می‌شوند. پنل‌های بالایی براق و پنل‌های پایینی مات هستند. همچنین جدا کردن پنل‌های کناری این کنسول، بسیار آسان‌تر از کنسول‌های قدیمی است. بنابراین کاربران می‌توانند پنل‌های کناری را بدون استفاده از هیچ ابزاری از دستگاه جدا کنند. اما آسیب پذیری پنل‌های براق در برابر خط و خش نیز نکته‌ای حائز اهمیت است.

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

از دیگر تغییرات این کنسول می‌توانیم به کاهش ۱۸ درصدی وزن کنسول‌های دیسک‌خور و کاهش وزن ۲۴ درصدی در مدل‌های دیجیتالی اشاره کنیم. این کاهش وزن در کنسول‌های جدید به‌دلیل استفاده از طراحی و چیپ‌ست‌های جدید است.

درحال حاضر کاربران قادر به قرار دادن کنسول‌های پلی استیشن به‌ دو صورت افقی و عمودی هستند. اما مدل‌ جدید پلی استیشن ۵ برای قرار گیری در حالت ایستاده، به یک پایه جداگانه به قیمت ۳۰ دلار نیاز دارد. در بسته بندی جدید تنها دوپایه نگه‌دارنده برای قراردان کنسول در حالت افقی وجود دارد. این پایه‌های نگه‌دارنده در قسمت پاینی کنسول قرار می‌گیرند و باعث حفظ تعادل کنسول می‌شوند.

امکانات پلی استیشن ۵ جدید چیست؟

یکی از ویژگی‌های اصلی پلی استیشن اسلیم، قابلیت اضافه کردن درایورنوری و جدا کردن آن است. برای ارتقای کنسول‌های دیجیتال، باید درایو نوری با قیمت ۷۹.۹۹ دلار تهیه کنید. مراحل اضافه کردن درایو نوری بسیار آسان است. برای نصب درایو پنل کناری کنسول را جدا و درایور نوری را وصل کنید. اما توجه داشته باشید که درایو نوری پلی‌استیشن اسلیم برای فعال سازی اولیه به اتصال اینترنت نیاز دارد.

فرق PS5 اسلیم با معمولی در ابعاد و وزن

مهمترین فرق PS5 اسلیم با معمولی، اندازه و وزن آن است. ابعاد مدل معمولی این کنسول به ترتیب ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۱۰۴ میلیمتر در نسخه دیسک خور و ۳۹۰ در ۲۶۰ در ۹۲ میلیمتر در نسخه دیجیتالی هستند. این در حالی ا‌ست که ابعاد مدل دیسک خور ps5 اسلیم ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۹۶ میلیمتر و طول و عرض و ارتفاع مدل دیجیتالی هم ۳۵۸ در ۲۱۶ در ۸۰ میلیمتر است.

به جز این موضوع ابعاد؛ وزن مدل دیسک خور را از ۴٫۵ کیلوگرم در مدل اولیه به ۳٫۲ کیلوگرم در نسخه اسلیم و وزن نسخه دیجیتال از حدود ۳٫۹ کیلوگرم به ۲٫۶ کیلوگرم در نسخه اسلیم رسیده است!

دیسک درایو سیار

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در نسخه اسلیم ایجاد شده، دیسک درایو جدا شونده است! این بخش به‌طور جداگانه هم قابل خرید است و ۸۰ دلار قیمت دارد. بنابراین شما می‌توانید با خرید دیسک درایو به‌صورت جداگانه کنسول خود را به مدل استاندارد تبدیل کنید.

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی

بررسی پلی استیشن ۵ اسلیم |فضای ذخیره سازی